دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

معاون درمان سازمان تامين اجتماعي، خبر داد:

جايگزيني سيم‌کارت‌هاي درمان رايتل با دفترچه‌هاي تامين اجتماعي در تهران

کارت درمان

پنج شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳:۰۰


معاون درمان سازمان تامين اجتماعي، گفت: با توجه به امکاني که رايتل فراهم کرده است همه‌ي بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي در يک فاصله‌ي زماني مشخص و با اعلام سازمان، مراجعه و دفترچه ها را تحويل و سيم‌کارت هوشمند را دريافت خواهند کرد.

وايمکس نيوز- دکتر محمد علي همتي، پيرامون طرح حذف دفترچه‌هاي درماني در مراکز درماني ملکي تأمين اجتماعي، گفت: براي اجرايي شدن اين طرح نياز به چند فعاليت اجرايي و تامين زيرساخت هاي لازم داشتيم که در ابتدا سيستم HIS بيمارستاني را در تمامي بيمارستان هاي ملکي راه اندازي کرديم و در مرحله بعد زيرساخت هاي لازم را براي اجرايي شدن نسخه‌ي الکترونيک نيز آغاز کرديم؛ به طوري که به صورت آزمايشي حذف دفترچه را از ماه‌هاي قبل در استان يزد آغاز کرديم.

وي ادامه داد: مرحله‌ي بعد نيز صدور کارت هوشمند بود که در اين خصوص نيز اين امکان فراهم شد تا کارت هوشمندي را طراحي کنيم که قابليت نرم‌افزار NFC داشته باشد تا بتوان در موبايل هم از سيم کارت آن استفاده کرد.

وي افزود: اين امکان قبلا فراهم نبود و با استفاده از متخصصين توانستيم به اين امکانات جديد دست پيدا کنيم و در حال حاضر در دو مرکز آزادي و کلينيک ابوريحان حذف دفترچه براي بيماران اجرايي شده و بر اساس زمان بندي انجام شده تا پايان شهريور سال آينده در تمامي مراکز ملکي از کارت هوشمند استفاده خواهد شد.

همتي، گفت: با ارائه‌ي کارت هوشمند هيچ خدمتي که در گذشته به بيماران ارائه مي شد حذف و يا کاهش پيدا نخواهد کرد و فقط اين کارت جايگزين دفترچه مي شود.

معاون درمان سازمان تامين اجتماعي گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي مدوني که رايتل انجام داد اين آمادگي وجود دارد که کارت ها تا پايان سال ارائه شود. در همين راستا به ترتيب همه‌ي بيمه شدگان در يک فاصله‌ي زماني مشخص و با اعلام سازمان، مراجعه و دفترچه ها را تحويل و کارت را دريافت خواهند کرد.

همتي به مزيت هاي کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: عدم استفاده‌ي سايرين از کارت به جز بيماران، عدم انجام آزمايش هاي تکراري و کاهش خطاهاي پزشکي از جمله مزيت‌هاي کارت هوشمند درمان است.

وي با اشاره به اينکه در مرحله بعدي بر اساس همکاري با وزارت بهداشت و ساير مراکز غيرملکي استفاده از کارت هوشمند درمان در مراکز غيرملکي و بيمارستان هاي خصوصي توسعه پيدا خواهد کرد اما فعلا حذف دفترچه فقط در مراکز ملکي سازمان تامين اجتماعي اتفاق مي افتد.

همتي تاکيد کرد: با توسعه زيرساخت ها در مراکز درماني به جز تامين اجتماعي تا پايان شهريور سال 97 کارت هوشمند با حذف دفترچه در ساير مراکز نيز استفاده خواهد شد.

منبع: سيتنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو